نمايشگاه ICT و فيلتر هاي اعصاب خورد کن

ديروز با داداشم رفتم تمايشگاه تکنولوژي ارتباطات و اطلاعات يا به قول خودشون ICT واقع در پل شهرستان اصفهان. همين که وارد شديم فقط بوي تکنولوژي اينترنت پرسرعت و ADSL به مشام ميخورد. قابل توجه کساني که اينترنت پر سرعت ميخوهند. البته قيمت ها زياد هم گران نبود و مفت هم نبوند. اينترنت هم همون اوايلش خيلي خيلي گران بود و حالا اينترنت مجاني شده. پس زياد تو خريد ADSL عجله نکنيد. حتي فناوري جديد تر ADSL هم به نام ADSL 2+ هم اومده بود. خلاصه رقابت بين شرکت هاي مختلف خيلي داغ بود.

 امسال کم تر شرکت ها اومده بودند. انگاري هر چي جلوتر ميريم نمايشگاه جمع و جور تر ميشه. البته به قول مامانم دنيا ديدن بهتر از نديدنه. منم مخشون را گرفته بودم به کار و ازشون سوال ميکردم. خدمات هاستينگ و طراحي صفحات وب هم بود. من هرچي به اونا ميگفتم که بابا هاست لينکوس امنيتس بالا تره ولي بازم حرف خودشون را ميزدند. شايد هم اونا راست ميگفتند؟؟!! ولي جالب بود که ميگفت اگه کسي با PHP برنامه نويسي کنه حدود 14 کانکشن همزمان نميتونند از بانک اطلاعاتي استفاده کنند. اين يکي را هم من توش شک دارم. بايد علما به اين سوال ها جواب بدند.

راستي اومدم يه سري به وبلاگم زدم ديدم بله لينک بلاگرول نمياد بعد از چند دقيقه که بهش ور زفتم فهميدم بلاگرول را هم به سلامتي قيلتر کردند. دستشون درد نکنه. حالا جالب تر اينکه اومدم از يکي از ساب دمين هاي sourceforge.net  يک اکستنشن دانلود کنم ديدم خير به سلامتي اينجا هم فيلتر شده. چند دقيقه بعدش ميخواستم برم تو فروم پرشين تولز که به سلامتي فيلتر شده بودند. جاش بو همون موقع با يک کلنک ميزدم تو مخ خودم و اين اينترنت. جالبه من ميخواستم براي يکي از مقالاتي که در مورد انتخاب گر هاي سي اس اس دارم مي نويسم اطلاعاتي از سايت w3.org بگيرم که به سلامتي همون صفحه اي که من مي خواستم فيلتر شده بود. که با آخر با يک روش تونستم اون صفحه را بگيرم. بابا گفتيم فيلتر خوبه نه ديگه براي سايت هاي فرهنگي و آموزشي. به قول يکي از بلاگري ها “به اميد فيلتر شدن تمام اينترنت” همين سايت Movable type.com هم فيلتر شده. آخه اينا چه ربطي داره به …  من فکر مي کنم اينا ميخوانند با بلاگري ها بجنگند. واقعا حالم به هم خورد. اگه همين جوري دست رو دست هم بگذاريم کل اينترنت را فيلتر شده در اختيارمون ميگذارند و يک آدرس بمون ميدند ميگند شما فقط ميتونيد تو اين سايت فعاليت کنيد. خيلي خوبه نه.

4 دیدگاه »

  1. hamid said

    واقعا من هنوز نفهميدم كه فيلتريگ مخابرات بر چه اساسي :(اگه فهميدي من رو هم در جريان بذار.

  2. Ttakadmin said

    سلام دوست عزيز همشهري
    اگر ميتوني در تهيه قفل سي دي و در مالتي مديا و تهيه پك سي دي يعني طراحي اش به من كمك بدي باهام تماس بگير
    با تشكر

  3. Ttakadmin said

    سلام دوست عزيز همشهري
    اگر ميتوني در تهيه قفل سي دي و در مالتي مديا و تهيه پك سي دي يعني طراحي اش به من كمك بدي باهام تماس بگير
    با تشكر

  4. سلام کاش که مقررات خاصی در این زمینه وضع میشد

RSS feed for comments on this post

بیان دیدگاه