ابزار وب نویسی Gnome-Blog

داشتم توی Synaptic Package Manager تاب می خوردم که به طور ناگهانی به Gnome-Blog برخوردم. من هم که له له می زنم که یه ابزار مشابه Windows Live Writer پیدا کنم تیکش را زدم و نصبش کردم. توی launchpad هم پروژه ی اونو پیدا کردم. زیاد به دلم نچسبید چون امکانات tagging و categorizing نداره.

اگه می تونستم tag و category تعیین کنم از ScribeFire به Gnome-Blog کوچ می کردم. دوستان حتما افزونه ی ScribeFire برای FireFox را در یابید الحق که که افزونه ای تمیز و دم دستی هست (برای خوره های وبلاگ).

شاید بگم ساده ترین ویرایشگر وبلاگ باشه که تا حالا دیدم. برای دکتر مزیدی عالیه عالیه چون به صورت Applet به Panel اضافه می شه و با یه کلیک می تونیم به سرعت به وبلاگ پست بزنیم.

اطلاعات لازم برای نصب:

package section: universe/gnome

sudo apt-get install gnome-blog

در ضمن برای عکس گداشتن تو ویرایشگر می تونم عکس ها را از میزکارم drag کنم اینم برای امتحان:

m

gnom-blog
البته این عکس و بعدا اضافه کردم. انگاری توی upload کردن عکس مشکل داره.

5 دیدگاه »

  1. mhmazidi said

    مرسي ميلاد جان.لطف داری.
    اما فايرفاكس من اونقدر اكستنشن روش نصبه كه در حال انفجار هست 🙂
    قبا اسكريب فاير رو تست كردم.كمي برام سخته از توي فايرفاكس كارامو انجام بدم.خوبي لايو رايتر اينه كه ديگه فشارر به فايرفاكس نازنين نمي‌اره.
    بازهم از اينكه به فكرم بودي متشكرم. اگه بازم چيز تميزر گيرت اومد تو وبلاگت معرفي كن
    راستي وبلاگ تازه‌ات مبارك. دانشجو شدنتم مبارك. اميدوارم هميشه همينجا باشه و همينقدر فعال

    میلاد: شما لطف دارید. ما را شرمنده کردید. خیلی خیلی ممنون

  2. pooyarm said

    آقا ممنون که به ما سر زدی و لینک!
    راستی اسباب کشی مبارک، منم لینک شما رو تصحیح کردم…

  3. […] Entry Poster 21 04 2008 خب الان داشتم وب گردی می‌کردم که توی این لینک یه چیز جالب […]

  4. منیره said

    اي ول! چه باحاله.
    من موفق نشدم ويندوزلايو رايتر رو نصب کنم. اميدوارم لااقل بتونم اين يکي رو نصب کنم و باهاش کار کنم.
    —-
    میلاد: این نرم افزار برای کسایی هست که می خواند هر روز چند تا پست به سرعت ارسال کنن. یه نرم افزار بهتر دیگه پیدا کردم اسمش GTKblog بود(درست یادم نیست) و یکی دیگه هم بود اسمش kblogger بود.

    اگر تابستون وقت کنم یه پروژه تعریف می کنم و یک چیزی تو مایه های windows live writer درست می کنم. البته اگه توانش را داشته باشم.
    در ضمن هیچ کدوم از این نرم افزار ها از تمام امکانات wordpress پشتیبانی نمی کنند. که مهمترینش tagهاست

  5. منیره said

    چه جوری کار میکنه؟
    چه جوری باید باهاش کار کرد؟

    میلاد:
    یادم نیست خیلی وقت پیش تستش کردم. تا اونجایی که می دونم باید آدرس xml-rcp وبلاگت را وارد کنی بعد ازت user و password می خواد.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

