Terminal را به Desktop خود بچسبانید!

بیکار شده بودم داشتم مجله ی Full Circle issue 7
را می خوندم که رسیدم به مطلب Terminal On Your Desktop خیلی مطلب جالبی
بود مطلب به این شرح بود که می توانیم gnome-terminal را به Desktop یکی
از WorkSpace ها بچسبونیم. حوصله توضیحش را ندارم خودتون قدم قدم بخونید و
اجرا کنید.
البته برای دسترسی سریع به Terminal همون yakuake را بهتر می پسندم.

پ.ن: توجه کردید جدیدا پست هام بیشتر از ۵ خط نمیشه! اینجور نوشتن را خیلی دوست دارم چون نوشتن چنین پست هایی اصلا وقت نمی گیره.
پ.ن: به نظر شما چجوری می شود java و CSS و Bash را همزمان یاد گرفت؟ از بس تو زندگیم هدف خاصی نداشتم همه کاره بوده ام و هیچ کاره!
پ.ن: راهنمای زیر بعد از درخواست امین ایجاد شد. حالا موندم اونو چجوری به ویکی تبدیل کنم.
−−−−−−

این
راهنما به شما روش ایجاد یک Terminal آماده به کار را آموزش خواهد داد.
هدف اجرای gnome-terminal بر روی یکی از میزکار ها می باشد به طوری که در
نوار وظعیت نشان داده نشود.

بسته ی devilspie را download و نصب کنید. در داخل Terminal تایپ کنید:

sudo apt-get install devilspie

با تایپ فرمان زیر پوشه ی .devilspie را در پوشه ی home خود ایجاد کنید:

mkdir ~/.devilspie

یک پرونده ی پیکر بندی با نام DesktopConsole.ds در پوشه ی .devilspie ایجاد کنید و محتویات زیر را در آن تایپ کنید:

   (if
         (matches (window_name) "DesktopConsole")
         (Begin
                (set_workspace 4)
                 (below)
                 (undecorate)
                 (skip_pager)
                 (skip_tasklist)
                 (wintype "utility")
                 (geometry "+50+50")
                 (geometry "924*668")
         )
 )

توجه:

  • من از فضای کاری شماره ی ۴ برای اینکار استفاده کردم می توانید روی فضای کاری دلخواهتان تنظیم کنید.
  • حداقل باید خط geometry را تغییر دهید تا با صفحه ی نمایش شما تنظیم شود.
  • برای دیگر دستورات wikiی devilspie را مطالعه کنید.
  • در gnome-terminal یک profile جدید به نام DesktopConsole ایجاد کنید و تنظیمات زیر را اعمال کنید:
  • در سربرگ General تیک show menubar by default را بردارید.
  • در سربرگ Scrolling گزینه ی Scrollbar is را غیر فعال کنید.
  • در سربرگ Effect قسمت Transparent background بر روی none تنظیم کنید. (یا هر گونه تنظیم دلخواه خودتان)

حال devilspie و gnome-terminal را به برنامه های startup در نشست خود اضافه کنید.
در مسیر system > preference > Sessions بر روی سربرگ startup programs کلیک کرده و دو برنامه ی زیر را اضافه کنید:

devilspie

و

gnome-terminal --window-with-profile=DesktopConsole

حال یک بار LogOut و Login کنید.

7 دیدگاه »

  1. amin said

    مرد حسابی توضیحشو میذاشتی! راستی میتونی ترجمه کنی و بذاری توی ویکی سایت اوبونتو.اینطوری خیلی خوب میشه ها 🙂

  2. khajavi said

    چشم حتما
    فقط امیدوارم دوباره کاری نشه و یه نفر زودتر دشت به این عمل خیر خواهانه بزنه

  3. mostafa said

    دوست عزیز من هم راهنمایی شما رو انجام دادم و هم خود متن اصلی مقاله رو خوندم اما جواب نداد (من برای دسکتاپ شماره ۲ و یا ۴ ست کردم اما همیشه در دسکتاپ شماره ۱ باز میشد ) ولی اینم بگم که راهنمایی در مورد yakuake عالی بود
    ممنون دوست عزیز

  4. Saeid said

    سلام

    خوبی؟
    به نظرم اگه کد های اجرایی رو بزاری داخل pre بهتر میشه. من توی مداد آی تی همین کار رو می کنم.

    راستی لینکت رو گذاشتم.
    یه چیزه دیگه، این لینک وبلاگ من انگاری درست نیست. به چک پلیز

    موفق باشی

  5. khajavi said

    سعید عجب سوتی ای داده بودم فقط نام وبلاگت را تو لینکها گداشته بودم. لینک تصحیح شد.
    در مورد pre هم چشم سعی می کنم از pre استفاده کنم.

  6. Saeid said

    @khajavi

    ممنون

    موفق باشی

  7. […] این Wallpaper تونست منو راضی کنه. حالا به راحتی می تونم از Terminal را به Desktop  خود بچسبانید استفاده کنم.امیدوارم طرفداران توزیع پارسیکس (کسی نمیدونه فلسفه ی […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

