وقتی Windows ساکت می شود!

اگه توی Microsoft Windows حس فوضولیتون گل کنه و بخواین یه کن فایل ها را دستکاری کنید در اکثر مواقع سیستم را میریزید گل هم بعد هم سیستم حتی آخ نمیگه و فقط بالا نمیاد. همین. حتی بهت نمی گه من چه مرگیم شده. خیلی راحت سکوت را انتخاب می کنه اصلا براش مهم نیست که تو داری پشت کامپیوتر تلف میشی و هی خدا خدا می کنی که یه فرجی بشه و سیستم راه بیفته که هزار تا کار عقب مونده داری. آخرش هم گل آویز System Recovery اون میشی که در اکثر مواقع به نتیجه نمیرسی یا اگه برسی دیگه کار از کار گذشته و گرانمایه ی عمرت را هدر دادی.

حالا قضیه چیه که دارم معایب Micro$oft Windows را میگم؟ قضیه از اونجا شروع شد که من می خواستم tomcat را نصب کنم بعد از نصبش احتیاج داشتم متغییر محیطی JAVA_HOME را تعریف کنم. منم داشتم این کار را از بدترین روش و خطرناک ترین روش انجام می دادم. باچاقو حمله ور شده بودم به سیستم و داشتم دل و روده را انگولک می کردم. تا بالاخره تونستم tomcat را راه بندازم. عجب کار خطر ناکی بود. حتی یک از فایل های سیستمی را پاک کردم (اشتباه شد دیگه). آقا ما با تمام شجاعت عمل جراحی را تموم کردم.

خوشحال شده بودم که تونستم tomcat را نصب کنم. بعد از اون هم رفتیم ناهار بخورم و برگردم. سیستم را روشن کردم و با سرعت می خواستم برم سر tomcat که یهو دیدم بله دیگه نمیتونم وارد account شوم. یعنی محیط گرافیکی را بیخیال. خدا را شکر این سیستم ما هوشمند هوشمند عمل می کنه. زودی وارد خط فرمان شدم خواستم ببنم چه خبره. بله سیستم ناقص شده بود.
هیچ فرمانی به جز ls کار نمی کرد. اما با راهنمایی هایی که bash انحام داد تونستم سیستم را به حالت اول برگردونم.

تو Linux در اکثر مواقع اگه برای سیستم مشکلی پیش بیاد زودی خفه نمیشه بلکه جیغ می کشه میگه آهای فلانی من دلم درد میکنه حتی دست میزاره رو همون قسمتی که اُخ شده.

یادمه توی Windows که بودم به محض اینکه سیستم اُخ میشد اونقدر تن و بدنم می لرزید که نگو و نپرس. ولی الان حتی اگر سیستم عاملم نمیه جون شده باشه یا جانباز ۷۰٪ شده باشه باز هم امیدی هست.

Powered by ScribeFire.

۱ دیدگاه »

  1. amin said

    چندباری برا من پیش اومد این مسئله. ویندوز واقعا بی ادب ترین سیستم عامل ه. لینوکس راهنمایی میکنه ولی ویندوز احمقانه تماشا میکنه. اه اه به یاد گذشته افتادم! چی می کشیدیم ما 😦

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

