چگونه java-doc را با امکان جست و جو نصب کنیم؟

چند وقت پیش بود دنبال این بودم که به راحتی بتونم درون Java-doc جست و جو کنم و به راحتی class و method مورد نیازم را پیدا کنم.

یک راه این بود که یک Java-doc را که به صورت CHM باشه را download کنم اما یک روش پهتر پیدا کردم.

ابتدا java-doc را dowload کنید. (شرمنده هیچ پیوندی برای download ندارم اگه کسی download mirror داره حتما اعلام کنه تا برای بقیه بزارم) پس از اون باید بسته یپیوند sun-java6-doc را نصب کنید:

sudo apt-get install sun-java6-doc

در هنگام نصب این بسته به شما اعلام می کنه که jdk-6-doc.zip را در پوشه ی /tmp بریزید. خوب پس همین کار را انجام بدید تا java-doc نصب بشه.
بعد از نصب java-doc می تونید در آدرس زیر اونو پیدا کنید:

file:///usr/share/doc/sun-java6-doc/html/index.html

تا این قسمت برای کسانی که نیازی به جست و جو در java-doc را ندارند کافیه اما اگه دوست دارید امکان جست و جو در java-doc را داشته باشید با هم همچنان همراه باشید:
netbeans را اجرا کنید (امیدوارم نصبش کرده باشید!) سپس به آدرس زیر بروید:

Tools>Java platform>javadoc

حالا روی Add Zip/Folder ضربه بزنید و ادرس jdk-6-doc.zip را به صورت زیر وارد کنید:

/tmp/jdk-6-doc.zip

حالا shift-F1 را فشار دهید تا بتوانید از java-doc استفاده کنید.

5 دیدگاه »

  1. Saar said

    آخرین باری که من خواستم java-doc رو از مخازن نصب کنم متوجه شدم که یک بسته نصب می‌کنه که اون بسته از سایت sun داکیومنت ها رو دانلود می‌کنه. و می‌دونیم که سان آی‌پی های ایران رو بلاک کرده. پس نتونستم این کار رو انجام بدم و مجبورکی دستی جاوا داک رو دانلود کردم.

  2. […] بهم کمک کرد. و در نهایت چیزی که خیلی به درد می‌خوره Java-doc هستش که بهترین مرجع […]

  3. Saar said

    نوشتی: هیچ پیوندی برای download ندارم اگه کسی download mirror داره حتما اعلام کنه تا برای بقیه بزارم
    ببین این به کارت میاد:
    https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=jdk-6-doc-oth-JPR@CDS-CDS_Developer

  4. نوید said

    سلام و خسته نباشید سایت پر محتوا و عالی داری.
    مثل اینکه لینک گروه کاربران لینوکس یزدی آدرس زیر می باشد:
    http://www.yazdlug.org

  5. بهروز said

    سلام دوست عزیز من همه کارایی که گفتی کردم ولی تو netbeans 6.5 با این پیغام
    خطا روبرو میشم can’t perform showing javadoc here میتونی راهنماییم کنی مرسی

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

پاسخی بگذارید

